Hebt u goede dagelijkse gewoonten?

1/5 - Welke sport kiest u het best u als u last hebt van zware benen?

Wandelen
Tennis
Paardrijden
Fietsen
Sporten bevordert een goede bloedcirculatie. Bepaalde sporten zijn echter beter te vermijden of moeten onder speciaal toezicht gebeuren: gewichtheffen, bepaalde gevechtsporten of ruwe sporten, sporten die op een harde ondergrond worden beoefend (marathon, tennis, basketbal enz.); sporten die in een warme omgeving worden beoefend of waarvoor knellende kleding vereist is (schermen, paardrijden, hockey enz.).

2/5 - Welke houding neemt u het best aan als u pijnlijke en zware benen hebt?

Zittend, met gestrekte benen
Zittend, met gekruiste benen
De lotushouding
Liggend, met de benen lichtjes hoger
Uw bloedcirculatie verbetert als u uw benen strekt wanneer u zit of ligt. U kunt ook het beduiteinde 10 tot 15 cm hoger plaatsen. Als u lang moet blijven zitten of staan, neem regelmatig en zo vaak mogelijk een pauze, zodat u wat kunt rondwandelen en uw benen kunt strekken.

3/5 - Welke goede dagelijkse gewoonten helpen om zware benen te voorkomen?

Een ontspannend, warm bad
Een snelle, lauwe douche
Een lange, warme douche
Op het eind de benen afspoelen met koud water
Om zware benen te voorkomen, kunt u beter blootstelling aan warmte vermijden, zoals een te warm bad en/of een te warme douche. Vermijd ook sauna's, Turkse baden en ontharing met warme was. Aan het eind van uw douche kunt u uw benen afspoelen met koud water om de circulatie te stimuleren.

4/5 - Welke eetgewoonten moet u aannemen als u lijdt aan veneuze insufficiëntie?

Drink voldoende water (minstens 1,5 l)
Beperk de inname van verzadigde vetten (boter, rood vlees enz.)
Drink thee en koffie
Beperk alcoholgebruik en roken
Eet evenwichtig en beperk voedingsmiddelen die veneuze stuwing in de hand werken, zoals alcohol, kruiden, koffie, thee en roken. Probeer af te vallen (indien mogelijk) als u overgewicht hebt..

5/5 - Wat moet u dragen als u last hebt van zware benen?

Schoenen met hoge hakken
Schoenen met lage hakken
Jurken
Strakke jeans
Om de bloedcirculatie te stimuleren, kunt u beter geen ceinturen, korsetten of te nauw aansluitende kleding dragen. Ook schoenen met hoge hakken of laarzen die knellen om de kuiten zijn te vermijden. Kies comfortabele schoenen met een lage hak (maximaal 3 tot 4 cm).
Antwoord
Bevestigen